Projekty
Tu możesz wyszukać projekty dofinansowanie w ramach naszego Programu. Opisy projektów dodajemy sukcesywnie w miarę ich otrzymywania od Grantobiorców.
Kliknij w województwo na poniższej mapie, by znaleźć projekty realizowane przez organizacje z tego województwa.
Grantobiorca: Fundacja Civis Polonus
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 93 627,13 EUR
Partnerzy: Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu
Czas trwania: 01.11.2022-30.04.2024
W tym projekcie rozwijamy kompetencje obywatelskie uczniów i uczennic szkół branżowych poprzez wzmocnienie demokratycznej funkcji samorządów uczniowskich. Celem projektu jest opracowanie modelu działania samorządu uczniowskiego, który pozwala na rozwijanie demokratycznych i obywatelskich umiejętności w praktyce, udział wszystkich uczniów w danej szkole branżowej w procedurach demokratycznych oraz wdrożenie tego modelu w 6 szkołach branżowych.
Grantobiorca: Fundacja Eudajmonia
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 115 019,33 EUR
Partnerzy:
FONIX AS (Norwegia)
Stowarzyszenie Dom Pod Orzechami
FONIX AS (Norwegia)
Stowarzyszenie Dom Pod Orzechami
Czas trwania: 01.11.2022-30.04.2024
Celem projektu jest ochrona praw osób z niepełnosprawnościami oraz przeciwdziałanie dyskryminacji tej grupy. W ramach projektu tworzymy Regionalną Akademię Selfadwokatury – w ten sposób realizujemy postanowienia Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Organizujemy warsztaty dla liderów i liderek – osób, które staną się ambasadorami, będą promować Konwencję i monitorować jej realizację w swoich społecznościach lokalnych.
Grantobiorca: Polska Fundacja Społeczeństwa Przedsiębiorczego
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 101 402,67 EUR
Partnerzy: brak
Czas trwania: 01.11.2022-30.04.2024
Celem projektu jest zaangażowanie co najmniej 150 mieszkańców i mieszkanek wsi Różańsko, Rychnów i Chłopowo w wypracowanie wieloletnich planów rozwoju tych wsi oraz zainicjowanie ich wdrażania przy udziale społeczności. Prowadzimy kampanię społeczną promującą ideę partycypacji i zaangażowania, organizujemy konferencję „pod strzechami”, warsztaty oraz wyjazd studyjny.
Grantobiorca: Stowarzyszenie Centrum Rozwoju Edukacji Obywatelskiej CREO
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 113 269,89 EUR
Partnerzy:
Norsensus Mediaforum (Norwegia)
Stowarzyszenie Metropolia Poznań
Društvo Ekologi brez meja (Słowenia)
Norsensus Mediaforum (Norwegia)
Stowarzyszenie Metropolia Poznań
Društvo Ekologi brez meja (Słowenia)
Czas trwania: 01.09.2022-30.04.2024
Głównym celem projektu jest wzrost partycypacji obywatelskiej i społecznej młodzieży oraz zwiększenie zaangażowania mieszkańców w polityki lokalne dotyczące ekologii oraz idei zero waste i less waste w województwie wielkopolskim. W ramach projektu tworzymy 20 Szkolnych Klubów Eko-Liderów i realizujemy kompleksowe działania edukacyjne oraz akcje wolontariackie, angażując różne grupy odbiorców: uczniów i uczennice, nauczycielki i nauczycieli, samorządowców oraz lokalną społeczność.
Grantobiorca: Związek Stowarzyszeń Kongres Ruchów Miejskich
Dofinansowanie ze środków Programu: 101 808,61 EUR
Partnerzy: SINTEF AS (Norwegia)
Czas trwania: 01.11.2022-30.04.2024
Celem projektu jest zwiększenie wpływu mieszkańców i mieszkanek na polityki lokalne oraz ożywienie i wzmocnienie idei oddolnego organizowania się społeczności energetycznych w małych i średnich miastach. Realizujemy kampanię informacyjną oraz cykl spotkań edukacyjnych. Prowadzimy diagnozę lokalnych polityk klimatycznych w miastach biorących udział w projekcie. Angażujemy mieszkańców i mieszkanki do tworzenia lokalnych społeczności energetycznych.
Grantobiorca: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 93 733,33 EUR
Partnerzy: brak
Czas trwania: 01.11.2022-30.04.2024
Celem projektu jest promowanie zaangażowania ojców w wychowanie i opiekę nad dzieckiem poprzez zwiększenie świadomości rodziców i profesjonalistów/profesjonalistek na temat znaczenia więzi dziecka z obojgiem rodziców, wychowania bez przemocy oraz korzyści wynikających ze współdzielenia obowiązków opiekuńczo-wychowawczych.