Przypominamy dostępne w naszej „Bibliotece” materiały i proponujemy udział w kilkunastu nowych wydarzeniach, które pomogą Wam jak najlepiej przygotować wnioski grantowe.
Drugi konkurs na projekty tematyczne w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny ogłosimy już 25 stycznia. Termin składania wniosków minie 25 marca br. o 12:00.
Opisane niżej materiały i działania pomogą w:
- opracowaniu pomysłu na projekt,
- sformułowaniu celu projektu i jego rezultatów, zaplanowaniu działań, harmonogramu i budżetu oraz (jeśli się na to zdecydujecie) planu rozwoju organizacji,
- znalezieniu partnerów w kraju i za granicą, ukonstytuowaniu partnerstwa i ustaleniu zasad jego funkcjonowania,
- przygotowaniu opisu projektu i wypełnieniu wniosku grantowego w Generatorze.
Szczegółowe informacje na temat wszystkich działań edukacyjnych towarzyszących 2. konkursowi na projekty tematyczne będziemy udostępniać sukcesywnie na stronie internetowej Programu. Znajdziecie je w zakładkach: „Aktualności” i „Wydarzenia”. Zapowiedzi każdego kolejnego wydarzenia będzie towarzyszyć informacja o tym, jak się na nie zarejestrować.
Nagrania zrealizowanych webinariów będziemy sukcesywnie publikować w zakładce „Biblioteka”.
Co już znajduje się w „Bibliotece”?
- nagrania i prezentacje z 4 webinariów wprowadzających do obszarów tematycznych (obszarów wsparcia) Programu (uwaga! w obszarze 2. pojawiły się nowe wytyczne w 2. części Podręcznika dla Wnioskodawców i Grantobiorców);
- nagrania i prezentacje z 2 webinariów dotyczących współpracy międzynarodowej;
- nagrania i prezentacje z 6 webinariów wprowadzających do tematów o szczególnym znaczeniu dla Programu;
- nagranie i prezentacje z webinarium dotyczącego dobrej komunikacji projektu;
- nagrania 2 tutoriali (filmów instruktażowych) dotyczących: (1) budżetu i finansów oraz (2) generatora wniosków (uwaga! w tym zakresie wprowadzimy drobne zmiany – warto wziąć udział w nowych webinariach nt. budżetu i generatora!);
- poradnik „Dostępność i równe traktowanie – jak o nie zadbać?”;
- poradnik „Jak prowadzić dobrą komunikację projektu?”.
Co nowego proponujemy?
- Webinaria dotyczące różnych aspektów związanych z przygotowaniem wniosku w 2. konkursie tematycznym – cykl siedmiu wykładów dotyczących kwestii formalnych, zasad uczestnictwa w konkursie, generatora, budżetu, dobrego przygotowania wniosku, planu działań komunikacyjnych i planu rozwoju instytucjonalnego, zapewnienia trwałości oraz rezultatów i wskaźników. Webinaria będą odbywać się od 3 lutego do 17 marca, w każdy czwartek (za wyjątkiem 24 lutego) o godz. 11.00.
- Sesje pytań i odpowiedzi dotyczących różnych aspektów związanych z przygotowaniem wniosku w 2. konkursie tematycznym – sesje te będą się rozpoczynać kwadrans po zakończeniu webinarium na dany temat. Osoby uczestniczące będą miały możliwość włączenia się do rozmowy i samodzielnego zadawania pytań ekspert(k)om.
- Webinaria i spotkania dotyczące współpracy międzynarodowej – jeden wykład dotyczący współpracy z organizacjami polonijnymi oraz trzy tematyczne spotkania sieciujące z organizacjami z zagranicy. Webinarium odbędzie się 24 lutego o godz. 11.00, natomiast spotkania sieciujące odbywać się będą w piątki, od 11 do 25 lutego.
- Sesje konsultacyjne w ramach dwóch “Marcówek z Programem AO-FR”, podczas których na pytania odpowiadać będą członkinie i członkowie zespołu Programu oraz współpracujący z nami eksperci i ekspertki. Sesje będą miały charakter swobodnej rozmowy, moderowanej przez daną ekspertkę lub danego eksperta. Marcówki planujemy na 4-5 i 11-12 marca.
W przypadku pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu z konsultantem i konsultantkami regionalnymi.