Ułatwienia dostępu

Szkoła wieloCOOLturowa jako miejsce szacunku i dialogu

Grantobiorca: Wrocławska Fundacja Edukacji Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej Freya
Konkurs: 2. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 29 145,23 EUR
Partnerzy:
Liceum Ogólnokształcące NrXV
Beatus Cras (Norwegia)
Czas realizacji: 01.11.2022 31.10.2023

Głównym celem projektu jest upodmiotowienie uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji poprzez wzmocnienie ich głosu i obecności w społeczności lokalnej. Chcemy poszerzać wiedzę o wielokulturowości w szkole wśród polskich uczniów i uczennic oraz wiedzę nauczycielek i nauczycieli o potrzebach migrantek i migrantów. Chcemy także zwiększać świadomości ogółu społeczeństwa o potrzebach i sytuacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. W polskim systemie oświaty coraz więcej jest osób z doświadczeniem migracji. Niestety ani nauczycielki / nauczyciele, ani uczennice / uczniowie nie są przygotowani do przyjęcia w swoich szkołach uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. W tym projekcie uwrażliwiamy uczniów i uczennice na problem dyskryminacji. Wzmacniamy postawy otwartości i szacunku wobec drugiego człowieka. Wspieramy dialog i propagujemy Komunikację Bez Przemocy (NVC). Prowadzimy warsztaty rozwijające kompetencje samorzecznicze uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji oraz warsztaty antydyskryminacyjne dla polskich uczniów i uczennic. Organizujemy kongres dla nauczycieli z elementami warsztatów. Przygotowujemy publikację z wynikami badania dotyczącego sytuacji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji oraz fragmentami ich pamiętników. Partnerami projektu są: wrocławskie Liceum Ogólnokształcące nr XV oraz polonijne stowarzyszenie z Norwegii Beatus Cras, które podzieli się dobrymi praktykami w czasie wizyty studyjnej w Norwegii.