Ułatwienia dostępu

Grant instytucjonalny

Grantobiorca: Fundacja Forum Inicjatyw Społecznych
Konkurs: 4. konkurs instytucjonalny
Dofinansowanie ze środków Programu: 110 000,00 EUR
Partnerzy: brak
Czas realizacji: 01.10.2022-30.04.2024

Misją FFIS jest stworzenie warunków młodym ludziom, by byli w swoim otoczeniu kreatywni i wrażliwi na globalne problemy środowiskowe w zmieniającej się rzeczywistości, i wspólnie z innymi doprowadzali do ich rozwiązywania, wykorzystując dostępne zasoby i swoje umiejętności (w tym technologiczne). Wizją natomiast otoczenie, w którym FFIS jest liderem zmiany edukacji środowiskowej i klimatycznej na praktyczną i budującą sprawcze kompetencje młodych ludzi w zmieniającym się świecie przyszłości.

Współtworzącymi tę zmianę będą zdywersyfikowane społeczności skupione wokół przyszkolnych centrów lokalnych społeczności. 6 głównych celów to:

  1. rozwój i adaptacja lokalnych ekosystemów edukacyjnych;
  2. rozwój modeli i narzędzi praktycznej edukacji skupionej na sprawstwie, empatii, wrażliwości na zmiany klimatu, wykorzystującej praktyczne umiejętności i nowoczesne technologie;
  3. budowa sieci społecznych umożliwiających dyseminację wiedzy i narzędzi do ww. edukacji;
  4. rozwój kompetencji i efektywności organizacyjnej FFIS;
  5. transparentna i skuteczna komunikacja;
  6. stabilność finansowa.

Pracując głównie w środowisku edukacyjnym, skupiamy się na tworzeniu nowych modeli edukacyjnych. Główną grupą docelową są więc bezpośrednio związani: uczniowie, nauczyciele, ale i dyrektorzy, instytucje nadzorujące, współpracujące NGOsy, rodzice, czy biznes (np. jako przyszły pracodawca). W tym otoczeniu, wykorzystując posiadane zasoby ludzkie (specjaliści w zakresach niezbędnych do przygotowania modeli i wdrażania ich), doświadczenie (wdrożone i rozliczone projekty z zakresu edukacji i technologii) i posiadane środki finansowe staramy się sprostać wyzwaniom jakie stawia świat VUCA, rozwiązywać konkretne problemy (dot. zmian klimatu, ochrony środowiska, bioróżnorodności) z wykorzystaniem proaktywnego nastawienia, przy użyciu nowoczesnych technologii.

Wyznajemy wartości takie jak: odpowiedzialność, empatia, myślenie długoterminowe. Ogromnym wyzwaniem jest implementacja nowych narzędzi edukacyjnych i modeli, z uwagi na wciąż wykorzystywany w edukacji model pruski, nieustanne zmiany systemowe czy brak finansowania. Nie należy też pomijać zmian w nastawieniu czy współpracy grup docelowych. Zatem w perspektywie rozwoju konieczna jest budowa silnych sieci społecznych i relacji, zarówno pomiędzy FFIS a określonymi grupami, jak i umacniania ich pomiędzy nimi, skastomizowanej sieci ekspertów. Ramy organizacyjne i finansowe ekosystemów edukacyjnych przyczynią się do stabilizacji ich funkcjonowania. Dlatego niezbędne będą właściwe strategie FFIS: finansowa, organizacyjna, komunikacyjna, dzięki którym wdrożone zostaną partnerstwa o lokalne czy regionalne (i wyżej), FFIS umocni swoją pozycję na rynku eksperckim (stanie się liderem), a zespół podniesie kompetencje (dbając o dobrostan). W realizacji strategii nieodzowny jest dobrze funkcjonujący zespół.