Ułatwienia dostępu

Grant instytucjonalny

Grantobiorca: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej
Konkurs: 4. konkurs instytucjonalny
Dofinansowanie ze środków Programu: 110 000,00 EUR
Partnerzy: brak
Czas realizacji: 1.09.2022-30.04.2024

Misją Fundacji GAP jest rozwijanie ekonomii wartości oraz upowszechnianie rozwiązań na niej bazujących w działaniach i debacie publicznej.

Wizja: Fundacja GAP w 2025 r. będzie wiodącą ekspercką i opiniotwórczą organizacją działającą w Polsce i zagranicą, rozwijającą ekonomię wartości oraz realizującą szereg działań na rzecz NGO, posiadającą wyróżniający się w regionie potencjał instytucjonalny.

W ramach Strategii rozwoju wyznaczono 3 zasadnicze cele strategiczne:

  1. Rozwój ekonomii wartości poprzez inicjatywy OEES
  2. Rozwój działalności OEES HUB oraz działań na rzecz NGO
  3. Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego Fundacji GAP

Fundacja kieruje działania do następujących odbiorców:

  • kadra akademicka, naukowcy, eksperci, nauczyciele, chcący rozwijać i praktykować swoje dziedziny w duchu ekonomii wartości;
  • przedstawiciele biznesu, szkolnictwa, samorządów, trzeciego sektora, studenci zainteresowani ekonomią wartości w codziennej praktyce naukowej, zawodowej i prowadzeniu organizacji;
  • małopolskie NGO potrzebujące wsparcia rozwojowego;
  • młodzież i seniorzy z regionu Małopolski, jako grupy społeczne potrzebujące bodźców do włączenia w życie społeczne a także wymagające dialogu międzypokoleniowego.

W ramach działalności statutowej nieodpłatnej chcemy skupić się na następujących celach operacyjnych: bieżący rozwój OEES HUB oraz jego umiędzynarodowienie oraz dalsze wspieranie trzeciego sektora w Małopolsce, do czego niezbędny będzie także rozwój działań fundraisingowych. Chcemy pozostać organizacją parasolową dla NGO, co będzie możliwe dzięki posiadanym przez nas zasobom rzeczowym oraz osobowym (w pełni wyposażone biuro w centrum Krakowa, doświadczeni pracownicy i szeroka baza ekspertów). Pozyskane w ramach fundraisingu środki przeznaczymy na granty rozwojowe dla NGO, zwłaszcza dla podmiotów, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i nie mają doświadczeń projektowych. Fundraisng będzie budowany w oparciu o ekonomię wartości i trend „Being Good”, według którego marki podejmują działania w kierunku wzięcia odpowiedzialności za świat, w którym funkcjonują (w tym walka o różnorodność, zrównoważoną produkcję czy niwelowanie nierówności).