Misją organizacji jest:
- działanie na rzecz społeczeństwa poprzez wspieranie zrozumienia i akceptacji różnorodności oraz wzajemny szacunek wobec siebie społeczności mniejszościowych i większościowych;
- tworzenie płaszczyzny wzajemnego zrozumienia i szacunku dla różnic kulturowych obu grup społecznych: społeczeństwa większościowego i mniejszości romskiej;
- zagwarantowanie Romom w Polsce równych praw i szans w społeczeństwie obywatelskim, systemie edukacji i na rynku pracy.
Naszą wizją jest społeczeństwo wielokulturowe, szanujące odmienności narodowe i etniczne, czerpiące siłę z różnorodności i dające siłę różnym grupom etnicznym i narodowym.
Nasze cele strategiczne to:
- Budowanie naszej marki na rynku krajowym i zwiększenie rozpoznawalności – zarówno w środowisku romskim, jak i w środowisku większościowym – jako organizacji eksperckiej w dziedzinie kultury romskiej, zajmującej się doradztwem i mediacjami międzykulturowymi.
- Zwiększenie możliwości pozyskiwania funduszy na realizację naszej misji.
Cele strategiczne będziemy realizować poprzez następujące cele operacyjne:
- przygotowanie strategii komunikacji i public relations dla organizacji,
- wdrożenie strategii komunikacji i public relations dla organizacji,
- pozyskiwanie środków/fundrising,
- rozwój oferty skierowanej do beneficjentów poprzez uruchomienie w 2023 roku linii telefonicznej pomocy dla Romów,
- przygotowanie webinarów informacyjnych dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego o dzieciach romskich w systemie oświaty na lata 2023-2024.
Będziemy stopniowo poszerzać krąg beneficjentów naszych działań, przede wszystkim w społeczeństwie większościowym. Długofalowymi rezultatami naszych działań będą: zmiana nastawienia społeczeństwa większościowego do mniejszości romskiej, zmiana postaw w stosunku do mniejszości w ogóle, pozbycie się uprzedzeń i zmniejszenie przypadków dyskryminacji i wykluczeń osób należących do społeczności romskiej.