Wizja: stabilna, znana na terenie kraju organizacja obywatelska, która rozumie, zaspokaja potrzeby organizacji społecznych, ma atrakcyjną i nowoczesną ofertę, reaguje na nowe trendy.
Misja: Wierzymy w znaczenie i siłę inicjatyw mieszkańców, organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych. Napędzamy społeczne działania!
Cel główny: inicjowanie, prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie rozwoju, promocji i wzmacniania idei społeczeństwa obywatelskiego.
Cele szczegółowe: wspieranie organizacji pozarządowych, ekonomii społecznej, współpracy sektorów, inicjatyw, aktywności obywatelskiej, wolontariatu, demokracji, innowacji społecznych.
Grupa odbiorców: NGO (niskie umiejętności pozyskiwania środków zewnętrznych, zarządzania)
Współpracujemy z:
- JST – niezbędne uświadomienie roli takich NGO jak nasza dla rozwoju sektora NGO;
- firmami – konieczne zwiększenie zaangażowania w finansowanie działań NGO;
- uczelniami – nie ma systemowej współpracy uczelnie-NGO.
Zasoby ludzkie to 13 członków; 20 pracowników etat. Trzon to osoby pracujące kilkanaście lat: animatorzy, trenerzy NGO.
Zasoby materialne to: 2 biura – w Poznaniu (250 m2) i Lesznie (128m2), wyposażone.
Zasoby niematerialne:
- wydaliśmy 7 publikacji;
- stworzyliśmy m.in. model zarzadzania BINGO, franczyzy społeczne, katalog rezultatów, narzędziownik wolontariatu.
Planowane działania:
- Wydzielenie 3 stanowisk (1/obszar) i działania tj. rozwój współpracy z JST i poszerzenie zasięgu terytorialnego:
a. wizyty bezpośrednie w JST, spotkania z NGO – badanie potrzeb
b. wypracowanie oferty dla JST
c. spotkania sieciujące JST
d. newsletter. - Zbudowanie współpracy z BIZNESEM – włączanie NGO w działania CSR, SDGs.
a. kampania medialna
b. rozwój Linkedin, nowa strona www
c. inicjatywy łączące NGO i firmy
d. zaangażowanie liderów (biznes, media itp.), którzy przekonują do NGO
e. spotkania klubu biznesu – prezentacja oferty
f. newsletter. - Rozwój współpracy z uczelniami wyższymi, współpracy międzynarodowej
a. wypracowanie i wdrożenie strategii
b. realizacja wspólnych inicjatyw tj. wolontariat, CSR, badania społeczne
c. zajęcia dla studentów. - Działania na rzecz rozwoju kompetencji kadry.
a. identyfikacja potrzeb kadry, specjalizacje
b. szkolenia, coaching, wydarzenia międzynar.