Ułatwienia dostępu

Grant instytucjonalny

Grantobiorca: Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP
Konkurs: 4. konkurs instytucjonalny
Dofinansowanie ze środków Programu: 110 000,00 EUR
Partnerzy: brak
Czas realizacji: 01.11.2022-30.04.2024

Wizja: stabilna, znana na terenie kraju organizacja obywatelska, która rozumie, zaspokaja potrzeby organizacji społecznych, ma atrakcyjną i nowoczesną ofertę, reaguje na nowe trendy.

Misja: Wierzymy w znaczenie i siłę inicjatyw mieszkańców, organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych. Napędzamy społeczne działania!

Cel główny: inicjowanie, prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie rozwoju, promocji i wzmacniania idei społeczeństwa obywatelskiego.

Cele szczegółowe: wspieranie organizacji pozarządowych, ekonomii społecznej, współpracy sektorów, inicjatyw, aktywności obywatelskiej, wolontariatu, demokracji, innowacji społecznych.

Grupa odbiorców: NGO (niskie umiejętności pozyskiwania środków zewnętrznych, zarządzania)

Współpracujemy z:

  1. JST – niezbędne uświadomienie roli takich NGO jak nasza dla rozwoju sektora NGO;
  2. firmami – konieczne zwiększenie zaangażowania w finansowanie działań NGO;
  3. uczelniami – nie ma systemowej współpracy uczelnie-NGO.

Zasoby ludzkie to 13 członków; 20 pracowników etat. Trzon to osoby pracujące kilkanaście lat: animatorzy, trenerzy NGO.

Zasoby materialne to: 2 biura – w Poznaniu (250 m2) i Lesznie (128m2), wyposażone.

Zasoby niematerialne:

  • wydaliśmy 7 publikacji;
  • stworzyliśmy m.in. model zarzadzania BINGO, franczyzy społeczne, katalog rezultatów, narzędziownik wolontariatu.

Planowane działania:

  1. Wydzielenie 3 stanowisk (1/obszar) i działania tj. rozwój współpracy z JST i poszerzenie zasięgu terytorialnego:
    a. wizyty bezpośrednie w JST, spotkania z NGO – badanie potrzeb
    b. wypracowanie oferty dla JST
    c. spotkania sieciujące JST
    d. newsletter.
  2. Zbudowanie współpracy z BIZNESEM – włączanie NGO w działania CSR, SDGs.
    a. kampania medialna
    b. rozwój Linkedin, nowa strona www
    c. inicjatywy łączące NGO i firmy
    d. zaangażowanie liderów (biznes, media itp.), którzy przekonują do NGO
    e. spotkania klubu biznesu – prezentacja oferty
    f. newsletter.
  3. Rozwój współpracy z uczelniami wyższymi, współpracy międzynarodowej
    a. wypracowanie i wdrożenie strategii
    b. realizacja wspólnych inicjatyw tj. wolontariat, CSR, badania społeczne
    c. zajęcia dla studentów.
  4. Działania na rzecz rozwoju kompetencji kadry.
    a. identyfikacja potrzeb kadry, specjalizacje
    b. szkolenia, coaching, wydarzenia międzynar.