Ułatwienia dostępu

Poznań wielu religii – etyka w społeczności lokalnej

Grantobiorca: Fundacja na Rzecz Kultury i Społeczeństwa Obywatelskiego „Cukier Puder”
Konkurs: 1. konkurs tematyczny
Dofinansowanie ze środków Programu: 28 060,00 EUR
Partnerzy: brak
Czas realizacji: 01.12.2021-31.05.2023

Głównym celem projektu jest systemowa zmiana podejścia do nauczania w szkołach etyki. Projekt wpłynie na jakość dialogu międzywyznaniowego w środowisku szkolnym i społeczności lokalnej miasta Poznania. W ramach projektu zapewniamy wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli etyki i pokazujemy, jak istotne jest nauczanie tego przedmiotu w mieście, którego mieszkańcy reprezentują różne środowiska religijne i grupy wyznaniowe. Narzędzia przygotowane w ramach projektu ułatwią prowadzenie edukacji w zakresie religioznawstwa. Etyka w szkole może stać się płaszczyzną porozumienia pomiędzy osobami o różnych poglądach. W ramach projektu organizujemy cykl warsztatów i spotkań wprowadzających treści z zakresu religioznawstwa na zajęcia etyki w poznańskich szkołach. Podkreślamy, jak ważne dla nauczania etyki są kwestie antydyskryminacji, wieloreligijności i wolności sumienia. Angażujemy nauczycieli i nauczycielki, a także inne osoby uczestniczące w spotkaniach i warsztatach, w tworzenie materiałów edukacyjnych. Tworzymy miejsce, w którym osoby zaangażowane w realizację projektu omawiają i wdrażają nowe zagadnienia oraz testują nowe narzędzia w instytucjach oświaty. W internecie publikujemy nieodpłatne materiały edukacyjne do zajęć z etyki. Powstają m.in.: strona internetowa projektu z materiałami, które są efektem warsztatów, powarsztatowy zestaw rekomendacji i scenariuszy zajęć, opracowanych przez pracowników i pracowniczki oświaty, osoby z różnych środowisk religijnych oraz ekspertów i ekspertki, udostępniony na stronie projektu i na Facebooku, zestaw materiałów informacyjnych, promujących etykę w szkole i ideę pluralizmu religijnego w Poznaniu. Z efektów projektu skorzystają nauczyciele i nauczycielki etyki (otrzymają materiały edukacyjne), uczniowie i uczennice (poszerzą swoją wiedzę) oraz mniejszości religijne (zyskają nową przestrzeń integracji).