W tym projekcie zapraszamy młodzież do realizacji kampanii społecznych na rzecz powstania w Polsce nowych parków narodowych. Taki park nie powstał w Polsce już od 21 lat, co może sygnalizować kryzys w polskim systemie ochrony przyrody. W ramach projektu przygotowujemy i realizujemy trzy kampanie na rzecz powstania nowych parków narodowych. Kampanie są realizowane na terenach, na których możliwe i pożądane byłoby utworzenie parku narodowego: na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (Jurajski Park Narodowy), w okolicach Szczecina (Park Narodowy Dolnej Odry) oraz na środkowym odcinku Wisły (Park Narodowy Wisła). Kampanie są prowadzone z udziałem społeczności lokalnych, zwłaszcza młodzieży. Celem projektu jest zyskanie lokalnych ambasadorów idei powstania nowych parków i wyposażenie ich w narzędzia promocyjne. W trzech wybranych lokalizacjach pracujemy nad diagnozami lokalnymi i przygotowujemy narzędzia do prowadzenia kampanii. W kampaniach kładziemy nacisk na dotarcie do lokalnych decydentów. Wykorzystujemy różne narzędzia i metody pracy: od działań popularyzatorskich, pokazujących potencjał danego miejsca, poprzez różne formy działań partycypacyjnych, np. petycje, konsultacje społeczne czy zgłaszanie uwag do planów miejscowych. Projekt zakłada także przygotowanie ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych zawierających zebrane doświadczenia.