Celem projektu jest wzmocnienie roli młodzieżowych rad gmin w kształtowaniu lokalnych i szkolnych polityk klimatycznych. Projekt odpowiada na potrzebę zwiększenia aktywności obywatelskiej młodzieży. Według danych Centrum Badania Opinii Społecznej (2019), 47% młodych ludzi nie interesuje się sprawami publicznymi, 66% uważa, że nie ma wpływu na sprawy kraju, a 48% – na sprawy miasta. 47% jest niezadowolonych z funkcjonowania demokracji. Obserwujemy wycofanie młodzieży z aktywności społecznej i obywatelskiej w trakcie edukacji zdalnej. Widzimy potrzebę aktywizowania i wspierania młodych aktywistów i aktywistek, rozwijania wiedzy i kompetencji młodzieżowych radnych w zakresie demokracji partycypacyjnej i wyzwań klimatycznych. Jednym ze sposobów na zwiększanie zaangażowania młodzieży jest wzmacnianie demokratycznej roli młodzieżowych rad gmin oraz zachęcanie ich członków i członkiń do zajmowania się istotnymi sprawami z punktu widzenia młodych ludzi. Chcemy też zaoferować młodzieży możliwość podjęcia konstruktywnych działań w swoim środowisku, tak aby przyczyniać się do zmniejszania skutków ocieplana klimatu na poziomie szkoły i gminy. W ramach projektu prowadzimy szkolenia, dzięki którym wzmacniamy kompetencje 6 młodzieżowych rad gmin i ich opiekunów (3 z Mazowsza, 3 ze Śląska) w zakresie mechanizmów partycypacji i wyzwań klimatycznych. Młodzież we współpracy z mieszkańcami realizuje audyty klimatyczne w szkołach, gminne debaty klimatyczne oraz przygotowuje inicjatywy uchwałodawcze, przez co zyska realny wpływ na lokalną politykę klimatyczną. Projekt przyczyni się do wzmocnienia roli młodzieżowych rad gmin, lepszej współpracy młodzieżowych rad gmin z lokalnych samorządem i mieszkańcami. Powstaje strona internetowa skierowana do młodzieżowych rad z całej Polski, na której będą promowane narzędzia partycypacyjne i inspiracje w zakresie proklimatycznych działań młodzieżowych rad gmin.