Celem projektu jest kompleksowe wsparcie kadry pedagogicznej w zapewnianiu uczniom i uczennicom prawa do nauki o migracji i uchodźstwie na podstawie rzetelnych źródeł i materiałów. Projekt jest odpowiedzią na wyzwania związane z kryzysem uchodźczym na polsko-białoruskiej granicy oraz napływem do Polski uchodźców w związku z wojną w Ukrainie. Od około roku sytuacja na granicy polsko-białoruskiej jest bardzo poważna. Łamanie praw człowieka i konwencji międzynarodowych, codzienne wywózki osób starających się przedostać do Polski oraz sankcje wobec osób starających się nieść im pomoc to codzienność. Ponadto w lutym 2022 r. (już w czasie trwania projektu) Rosja zaatakowała Ukrainę, po czym nastąpił bezprecedensowy w nowożytnej historii naszego kraju napływ do Polski osób uchodźczych. Jednocześnie bardzo napięta jest sytuacja w systemie oświaty. Propozycje Ministerstwa Edukacji i Nauki, aby uniemożliwić organizacjom działającym na rzecz praw człowieka dostęp do szkół, wpłynęły na postawę edukatorów i edukatorek obawiających się poruszać tematy niewygodne dla rządu. Nauczyciele i nauczycielki często nie posiadają wystarczającej wiedzy na temat migracji i uchodźstwa, dlatego zgłaszają się do organizacji społecznych z prośbą o materiały i szkolenia. W ramach projektu opracowujemy materiały edukacyjne do prowadzenia zajęć o kryzysie uchodźczym, międzykulturowości i migracjach. Ekspertki w dziedzinie edukacji globalnej i antydyskryminacyjnej przygotowują pakiet materiałów do wykorzystania w czasie lekcji i na zajęciach pozalekcyjnych. Materiały te są wykorzystywane podczas 3 warsztatów. Ponadto prowadzimy konsultacje z osobami uczestniczącymi w naszych warsztatach, które teraz prowadzą lub mają prowadzić lekcje w szkołach i swoich grupach rówieśniczych. Materiały są dostępne na stronie tea.org.pl. Promujemy je w social mediach, newsletterze i za pomocą mailingu wśród organizacji pracującymi na rzecz uchodźców i uchodźczyń.